Jak powstaje ranking?
Ranking ma na celu wyłonienie banku, który oferuje klientom wszystkie swoje produkty po konkurencyjnych cenach. W tym celu w każdym miesiącu tworzymy minizestawienia dla każdego produktu bankowego. I tak na przykład kredyt hipoteczny rozpatrujemy pod kątem najniższego oprocentowania, najniższej prowizji i uznania klientów. Za każde kryterium można dostać 10 punktów, co w ujęciu kwartalnym daje możliwość uzyskania ponad 510 punktów!
Po drugim kwartale 2011 roku zwyciężył…
Bank BNP Paribas, który wygrał także w poprzednich odsłonach rankingu. I po raz kolejny deklasuje rywali, zachowując ogromną
przewagę nad tymi, którzy zajęli kolejne miejsca na podium. W drugim kwartale 2011 roku największą siłą tego banku były kredyty samochodowe, kredyty hipoteczne i kredyty gotówkowe. Choć – jak na uniwersalny bank przystało – również pozostałe produkty na tle rynku można uznać za atrakcyjne.
W tym kwartale nie sposób pominąć także trzech największych ruchów w zestawieniu. Pierwszy to awans Kredyt Banku właściwie z końca zestawienia (dopiero z 24. pozycji) aż na szóste miejsce. Warto przypomnieć, że ostatni kwartał to początek kampanii marketingowej z udziałem znanego duetu Krzysztof Materna i Wojciech Mann.
Kampania ta to nie tylko znane twarze na reklamach, ale również efektywne zmiany w ofercie produktowej. Zaoferowane w okresie wiosennym atrakcyjne kredyty hipoteczne, Ekstrakonto Plus czy kredyt gotówkowy pozwoliły na ten nadzwyczajny awans w klasyfikacji.
Awans o dziewięć oczek Banku Citi Handlowego to efekt dobrej oferty kredytów hipotecznych, natomiast w przypadku Polbanku w drugim kwartale atrakcyjnie wypadły proponowane przez bank kredyty gotówkowe.
Na uwagę zasługują także Meritum Bank, Lukas Bank, Getin Bank i MultiBank. Banki te zagościły na stałe w pierwszej dziesiątce zestawienia w okresie ostatnich czterech kwartałów i nic nie wskazuje na to, aby w kolejnych miesiącach miało się to gwałtownie zmienić.
Ciekawe, jak banki, które w aktualnym rankingu znacząco awansowały, poradzą sobie w następnym kwartale. Czy zdołają zachować swoją atrakcyjną ofertę produktową i nie oddadzą pola konkurencji? A może tym razem inny bank ukaże się na czele zestawienia? Kolejny ranking na najbardziej uniwersalny bank, który ukaże się po trzecim kwartale 2011, rozwieje wszystkie wątpliwości.
Autor jest analitykiem Comperia.pl
Article source: http://www.polskatimes.pl/aktualnosci/436649,jak-znalezc-bank-od-wszystkiego,id,t.html