Paź 072011
 

Bank otrzymał nagrodę specjalna za największą innowację w intranetach. Został nagrodzony za  wykorzystanie najnowocześniejszych technologii przy prowadzeniu komunikacji wewnętrznej z pracownikami.

Elementem tego wyróżnionego systemu jest multimedialne studio telewizyjne. Zdaniem kapituły konkursu, studio telewizyjne w PKO Banku Polskim jest przykładem umiejętnego wykorzystania  najnowocześniejszego rozwiązania technologicznego dla usprawnienia i ujednolicenia komunikacji.

Umożliwia ono przygotowanie własnych materiałów filmowych i wzbogacanie nimi informacji tekstowych umieszczanych w Intranecie. Kierowany do wszystkich pracowników Banku newsletter, stał się narzędziem multimedialnym, do którego chętnie sięgają. Również dzięki najnowszej technologii, ukazujący się dotychczas w formie drukowanej miesięcznik „Nasz Bank” zyskał formę elektroniczną. Większość tekstów wzbogacana jest relacjami filmowymi.

Studio telewizyjne daje także możliwość bezpośredniej transmisji do stacji TVN CNBC. Eksperci Banku mogą w zasadzie w każdej chwili wypowiadać się dla tej stacji i na bieżąco komentować aktualną sytuację ekonomiczną.

Innowacyjność w bankowości to nie tylko nowoczesne produkty i systemy transakcyjne, ale również umiejętność korzystania z nowych technologii i wykorzystywanie ich w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. Wszechobecność masowych mediów spowodowała, że multimedia stają się integralną częścią komunikacji. Własne studio TV umożliwiło Bankowi nie tylko dodanie filmów do prowadzonych dotychczas działań, ale również uruchamianie nowych narzędzi komunikacji – mówi Agnieszka Kielichowska, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, która podczas uroczystej Gali odbierała wyróżnienie.

Nie jest tajemnicą, że krótkie spoty wideo bardziej przykuwają uwagę i bardziej zapadają w pamięć niż nawet najlepsze teksty pisane. Najlepiej jednak, gdy obie te formy uzupełniają się. Obecnie materiały filmowe stanowią istotny element wszystkich akcji informacyjnych prowadzonych w ramach komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w Banku, a także w czasie szkoleń pracowników.

Jest to już druga edycja konkursu Internale, który na polskim rynku jest zjawiskiem unikalnym. Jego celem jest budowa pozytywnego wizerunku branży komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz wyznaczanie wysokich standardów etycznych obowiązujących przy tego typu działalności. Nagradzane są zespoły, które realizują najlepsze projekty, wdrażają najnowsze technologie i prowadzą najciekawszy Intranet.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.

Article source: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,55402,10426611,Nagroda_specjalna_Inranety_pl_w_konkursie_Internale.html