Gru 132011
 

Ruszyła objazdowa wystawa „Eksperymentuj”, zorganizowana w ramach współpracy PKO Banku Polskiego z Planetarium Centrum Nauki Kopernik. Inauguracja projektu odbyła się w objętej programem SKO Szkole Podstawowej nr 33 z Oddziałami Integracyjnymi w Łodzi. W zorganizowanym 6 – 9 grudnia br. wydarzeniu wzięli udział uczniowie kilku łódzkich szkół.

Ekspozycja obejmuje 15 interaktywnych eksponatów, pozwalających na samodzielne przeprowadzanie doświadczeń z zakresu nauk ścisłych oraz specjalny pokaz „Niskie temperatury”, wykorzystujący właściwości ciekłego azotu. Celem projektu jest wzbudzenie zainteresowania różnymi dziedzinami nauki oraz ukazanie jej mniej znanego, przyjaznego młodym umysłom oblicza.

– Edukacyjny charakter wystawy dobrze wpisuje się w ideę Szkolnych Kas Oszczędności. Ucząc oszczędzania stawiamy na wiedzę i kreatywność. Nauka obecna jest w naszym życiu codziennym i może stanowić emocjonujące wyzwanie. Nasi SKO-wicze, którzy codziennie zdobywają nowe umiejętności z dziedziny finansów, są tego najlepszym dowodem. Cieszymy się, że wystawa okazała się sukcesem i mamy nadzieję powtórzyć ją w innych szkołach zaangażowanych w działania SKO – mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.

W inauguracji projektu wziął udział także łódzki kurator oświaty, Jan Kamiński oraz Dyrektor Regionalnego Oddziału Detalicznego PKO Banku Polskiego w Łodzi, Krzysztof Garbacz.

PKO Bank Polski opiekuje się Szkolnymi Kasami Oszczędności od ponad 75 lat. Obecnie liczba placówek biorących udział w akcji wynosi ponad 1900 i stale rośnie. Ze szkołami współpracuje ponad 340 oddziałów Banku w całej Polsce. Swoje oszczędności na książeczki SKO regularnie wpłaca blisko 150 tysięcy uczniów. Celem SKO niezmiennie pozostaje edukacja finansowa młodego pokolenia, do którego kierowane są różnego rodzaju działania motywujące do nauki oszczędzania. Uczniowie angażują się w szereg przedsięwzięć, między innymi rywalizując w konkursach, w których przyznawane są nagrody  rzeczowe i pieniężne sponsorowane przez Bank. Obecnie SKO przechodzi proces rewitalizacji, który zmierza do unowocześnienia tego programu poprzez sukcesywne dostosowywanie go do wymagań i potrzeb współczesnych społeczności szkolnych.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld złotych. PonadtoDziałalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.

Article source: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,55402,10808809,_Eksperymentuj__razem_ze_Szkolnymi_Kasami_Oszczednosci.html